CZUJNIKI CIŚNIENIA

Pozytywny wpływ na środowsiko naturalne

czujniki tpms-image

TPMS to angielski skrót od Tyre Pressure Monitoring System (System Monitorowania Ciśnienia w Oponach).

Już od Listopada 2014 roku przepisy nałożyły obowiązek montowania czujników ciśnienia we wszystkich nowych samochodach, aby wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpośrednio na ekologię czyli spadek zużycia paliwa i wolniejsze zużywanie się opon.

Korzyści ze stosowania czujników TPMS:

Bezpieczna jazda
  • Lepsza przyczepność do nawierzchni
  • Zoptymalizowane hamowanie
  • Ograniczenie ryzyka aquaplaningu
oszczędność paliwa
  • Optymalizacja oporu toczenia generuje oszczędność paliwa
  • Pozytywny wpływ na środowisko naturalne
Mniejsze zużycie opon
  • Stałe ciśnienie ogranicza ryzyko nadmiernego napompowania, a tym samym zużycia opony

DLACZEGO NALEŻY SERWISOWAĆ SYSTEM TMPS?

System składa się z elektronicznego czujnika i zużywających się części wentyla.
Części wentyla z elektronicznym czujnikiem podlegają zużyciu i powinny być regularnie sprawdzane.
Euromaster Makowski zaleca sprawdzanie stanu wentyli z elektronicznym czujnikiem przy każdej zmianie opon.

Budowa czujnika TPMS

W związku z wyposażeniem aut w czujniki TPMS procedura sezonowej zmiany opon staje się bardziej skomplikowana. Dlatego jeśli jeździsz nowym autem, pamiętaj że tradycyjna wymiana opon może oznaczać dodatkowe koszty i ryzyko uszkodzenia czujnika TPMS przez niewyszkolonego serwisanta. Bardzo często czujniki ciśnienia umiejscowione są na feldze wewnątrz koła, co z kolei wymusza modyfikację procedury demontażu opon i montażu opon na feldze, aby uniknąć uszkodzeń czujnika.

JAK SPRAWDZIĆ, CZY TWÓJ SAMOCHÓD POSIADA CZUJNIKI TPMS?

  • Sprawdź podręcznik serwisowy pojazdu
  • Po przekręceniu kluczyka w stacyjne przyjrzyj się kontrolkom na desce rozdzielczej
  • Sprawdź datę produkcji pojazdu (montowane są od Listopada 2014 r.)

ISTNIEJĄ DWA SYSTEMY MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH:

 

Pośredni TPMS

Czujnik ciśnienia TPMS pośredni

 

Bezpośredni TPMS

czujnik ciśnienia TPMS bezpośredni

Pośredni system TPMS wykorzystuje system ABS do porównania prędkości obrotowej jednego koła względem pozostałych. W przypadku wykrycia niskiego ciśnienia, na desce rozdzielczej zapali się kontrolka ostrzegawcza. Bezpośredni system TPMS wykorzystuje czujniki elektroniczne w każdym kole w celu pomiaru ciśnienia w oponach, niemal w czasie rzeczywistym. W przypadku wykrycia niskiego ciśnienia na desce rozdzielczej zapali się lampka kontrolna (lub wartość ciśnienia) oraz pozycja opony. Ten system jest ogólnie uważany za bardziej wiarygodny i bezpieczny.

 

Dodaj komentarz

Menu