Większość właścicieli samochodów nigdy nie będzie musiała wymieniać katalizatora

w ciągu całego okresu eksploatacji swojego pojazdu. Są one zbudowane tak, aby wytrzymać i nie są narażone na takie same poziomy zużycia jak ruchome części samochodu. Ale nagromadzenie rdzy z czasem i znaczące uderzenia w spód samochodu mogą spowodować nieodwracalne uszkodzenie katalizatora i oznaczać, że trzeba będzie go całkowicie wymienić. Możesz zaoszczędzić trochę gotówki, instalując nowy katalizator samodzielnie.

Oto przewodnik krok po kroku, jak to zrobić, jeśli kiedykolwiek trzeba.

1) Upewnij się, że samochód jest zaparkowany na równym podłożu i jack się wszystkie 4 koła tak, że jest całkowicie poza podłogą.

2) Upewnij się, że układ wydechowy miał czas ostygnąć. Nie próbuj wymieniać katalizatora zaraz po uruchomieniu samochodu.

3) Znajdź katalizator. Nie powinno być trudno go zlokalizować, będzie wyglądał jak pudełko w środku systemu rur wydechowych pod samochodem.

4) Sprawdź konwerter, aby zobaczyć, czy jest on spawany lub przykręcony do samochodu. Jeśli został przyspawany w pozycji to może nie być w stanie usunąć go samodzielnie. Jeśli masz dostęp do odpowiednich narzędzi i są pewni, usuwając konwerter następnie będzie można kontynuować z wymiany siebie. Jeśli nie, trzeba będzie wziąć swój samochód do garażu, aby mieć profesjonalny wygląd na to.

5) Zdejmij czujnik tlenu z głównego konwertera katalitycznego. Niektóre modele samochodów mogą mieć więcej niż jeden czujnik tlenu.

Uzyskaj oferty na nowy katalizator

6) Nawet jeśli twój konwerter jest przykręcony, a nie spawany, nadal może być trudny do usunięcia. Rdza może mieć wpływ na śruby, co czyni je niezwykle trudne do usunięcia. Olej penetrujący może być twoim rozwiązaniem.

7) Każdy konwerter katalityczny jest nieco inny, mimo że wszystkie wykonują tę samą pracę. Oznacza to, że proces instalacji może się różnić od jednego konwertera do drugiego. Jeśli nowy konwerter został zakupiony pochodzi z instrukcjami, upewnij się, że czytasz te przez kilka razy i postępuj zgodnie z nimi ostrożnie.

8) Nowe konwertery katalityczne często pochodzą z małych uszczelek, które pasują do rur, które otaczają konwerter i zapewniają, że siedzi mocno w miejscu. Jeśli twój konwerter przychodzi z tych następnie trzeba będzie zainstalować je przed włożeniem konwertera się.

9) Na nowym katalizatorze powinna znajdować się strzałka pokazująca, w którą stronę należy go zainstalować. Trzeba będzie również upewnić się, że prawa strona jest skierowana w dół, kiedy umieścić go w miejscu.

10) Następny krok jest znacznie łatwiejsze, jeśli pożyczyć dodatkową parę rąk do pomocy. Trzymając konwerter i pracy na nim w tym samym czasie nie jest łatwa sprawa, więc coraz ktoś trzymać go w miejscu, podczas gdy pracujesz na śrubach będzie najlepszym sposobem, aby przejść o tym.

Cytaty za naprawę katalizatora

11) Dokręcić nakrętki tak bardzo, jak to możliwe, używając tylko palców, aby rozpocząć. Będzie to łatwiejsze do wyrównania wszystkich śrub we wszystkich otworów śrubowych, jeśli nie dokręcić je całkowicie, aż wszystkie 4 są na miejscu.

12) Większość nieszczelności w układach wydechowych jest spowodowana luźnymi śrubami, więc upewnij się, że dokręciłeś nakrętki tak mocno, jak to możliwe.

13) Zmień położenie czujników tlenu i zabezpiecz je na miejscu. Sprawdź, czy okablowanie jest poprawne, w przeciwnym razie możesz uruchomić ostrzeżenia na desce rozdzielczej.

14) Gdy wszystko jest już na swoim miejscu, niezwykle ważne jest sprawdzenie układu wydechowego

. Twój samochód będzie musiał przejść test emisji spalin, aby sprawdzić, czy jest on bezpieczny do użytku na drodze. Katalizator jest istotną częścią Twojego samochodu, a jego niewłaściwa instalacja może mieć poważne konsekwencje dla Twojego pojazdu i środowiska. Jeśli w jakimkolwiek momencie podczas instalacji masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania, powinieneś zabrać swój samochód prosto do warsztatu, aby profesjonalista mógł go obejrzeć - to naprawdę jest konieczne!

Więcej na: http://skupaut2.pl

Warto przeczytać